۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

حجت الاسلام باقری:

برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن در 142 حوزه زنجان

برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن در 142 حوزه زنجان

زنجان -خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، از برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حفاظ قرآنی در 142 حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام  علی باقری افزود: آزمون کتبی دومین دوره حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، نهم اسفند ماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون بیش از 5 هزار از حفاظ استان حضور خواهند داشت، گفت: این حفاظ افرادی هستند که از یک تا 30 جزء قرآن را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال 142 حوزه برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است، گفت: علت تعدد حوزه‌ها دسترسی آسان حفاظ و سهولت در امر برگزاری آزمون است.

مدیر کل اوقاف استان زنجان،در ادامه امامزاده سیدابراهیم (ع) و مسجد روستای اژدهاتو را حوزه‌های برگزاری این آزمون در زنجان عنوان کرد و بیان داشت: حوزه علمیه خواهران، دبستان شهید فهمیده، مسجد امام محمد باقر(ع)، حوزه علمیه امیرالمومنین(ع)، امامزاده اسماعیل(ع)، موسسه قرآنی مائده، مدرسه ابتدایی نور العلم و حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) حوزه‌های شهرستان ابهر برای برگزاری آزمون طرح حفاظ قرآن کریم هستند.

حجت‌الاسلام باقری امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر را نیز از دیگر حوزه‌های برگزاری طرح حفاظ قرآنی اعلام کرد و گفت: در شهرستان خرم‌دره نیز این آزمون در موسسه قرانی ضحی برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری آزمون کتبی طرح حفاظ قرآنی در مسجد جامع حلب و  مسجد جامع زرین آباد در شهرستان ایجرود اشاره  کردوافزود: بقعه قیدار النبی (ع)، مسجد جامع زرین رود، حسینیه شهر گرماب، مسجد امیرالمومنین مزید آباد، مسجد جامع روستای دوتپه، امامزاده احمد اینچه، مسجد امیرالمومنین لاچوان و امامزاده عبدالله کرسف نیز محل‌های برگزاری این آزمون در شهرستان خدابنده است.

مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در زنجان برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، از برگزاری مرحله دوم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم روز جمعه /پایان هفته جاری/ در 142 محل این استان خبر داد.

حجت الاسلام فخر الدین خدابنده لو، با اشاره به این‌که نخستین دوره آزمون‌های طرح تربیت حفاظ قرآن کریم در استان زنجان، سال گذشته برگزار شد، گفت: این آزمون‌ها در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 142 مربی حفظ قرآن کریم زیر نظر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در سطح استان فعالیت داشته و به آموزش حفظ آیات نورانی کلام‌الله مجید می‌پردازند که این فعالیت‌ها در دو سال اخیر، برکات فراوانی را در پی داشته است.

معاون فرهنگی  اوقاف زنجان، با تأکید بر این‌که بیش از 5 هزار قرآن‌آموز زنجانی در طول سال 92، موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم شده‌اند گفت:با توجه به این‌که این دوره‌ها به‌صورت حضوری و از سوی مربیان حفظ قرآن برگزار شده است، در پایان هر دوره، آزمون‌های شفاهی رشته حفظ نیز به‌عمل آمده است.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو گفت: آزمون کتبی دومین دوره طرح تربیت حفاظ قرآن کریم نیز همزمان با سراسر کشور، در زنجان برگزار می‌شود و 5 هزار و 110 نفر از حافظان یک جزء تا کل قرآن کریم در روز نهم اسفند امسال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

کد خبر 2245341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha